eKatalog Hazirlama

Daha fazla erişim, daha iyi yerleştirme! En iyi Google konumlarına ve maksimum çevrimiçi görünürlüğe giden kolay yolu keşfedin.

Şekilde Katalog Yapma Programı Kullanmak

Şekilde Katalog Yapma Programı Kullanmak

Serbest, yani freelance bir tasarımcı ve grafiker olarak şimdiye kadar sayısını unuttuğum kadar katalog yaptım. Bunlar başta basılı kataloglardı ama son zamanlarda online katalogların ezici üstünlüğü gözümden kaçmıyor. Birçok farklı sektörden birçok farklı ürün veya hizmet satan müşterim benden neredeyse art arda online katalog yapmamı ister hale geldi. Aslında uzun zamandır online katalog yapma programı kullanmak hakkında bir yazı yazmak istiyordum ama bahsettiğim müşterilerimde özellikle Türkiye’nin popüler sektörü inşaatı ağırlıklı olarak görmeye başlayınca belirli olarak o çerçeveden bir bakış sunmaya karar verdim. İnterneti neredeyse altüst ettiğim arayışlarım sonunda YUMPU Publishing'yla tanıştım. İnşaat sektörü için en verimli şekilde kullanabileceğim, müşterileri daha ilk andan yakalayacak kadar etkili online kataloglar yapmanın sırrı bu programda yatıyordu adeta. Yine de çok heyecana kapılmadan başka programlarla denemeler yaptım, ardından beğendiğim programı nasıl daha iyi kullanabileceğime dair kafa yormaya başladım. Birazdan sizinle paylaşacağım deneyimlerimin sizin katalog yapma serüveninize ışık tutmasını umut ediyorum.

Hangi Katalog Yapma Programı Benim İhtiyaçlarımın Tamamını Karşıladı?

En başta bu sorunun cevabını vermiş bulundum ama şimdi bu adı tekrarlamadan size ihtiyaçlarımdan ve programın özelliklerinden bahsedeyim ki tesir altında kalmadan benim gerekçelerimi kavrayın.

Online katalog yapmaktaki amaç nedir? Cevap belli: Hedef kitlenizin mümkün olduğunca büyük bir oranına ulaşarak ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtmak, bu tanıtımın sonunda da onları satın almaya teşvik etmek. Peki, bir online katalog hazırlama programı nasıl olmalı? Kataloglarınızı layıkıyla hazırlamanın yanı sıra temel özellikleri ücretsiz sunmalı ve basit bir şekilde kullanılabilmeli. Sonuçta ben her müşteri için bir programa üye olamayacak küçük bir girişimci sayılırım.

Müşteriler de her karmaşık şeye kafa yoramayacak kadar markalarıyla haşır neşir olmak zorundalar. Bütün bunları bir araya getirmeyen bir programı zaten eleyebilirsiniz. Joomag ve Issuu dâhil birçok katalog yapma programını denedim ama sadece YUMPU Publishing benim bu ufak testimi başarıyla geçmeyi başardı. Ücretsiz olarak bu kadar zengin özellikler sunuyor ve bunu hem basitlikle hem de başarıyla yapıyor.

Yeri gelmişken bu programın ihtiyaçlarımı karşılayan ve bence herkese cazip gelebilecek özelliklerine de değineyim. Bir kere bence online katalog hazırlamanın en temel amacı yerden ve zamandan bağımsız olmak. İnşaat örneğinden gidersem: İstanbul’da bir site projeniz var ama Türkiye’deki bütün illere bunu duyurmak istiyorsunuz.

Basılı olarak onu ülkenin her yerine ulaştırmanızın imkânı yok. Yeterince bütçe ve zaman ayırsanız bile ille de gözden kaçıracağınız noktalar olacaktır. Bir de o kadar dağıtım yaptıktan sonra katalogda bir hata veya değişiklik olduğunu, mesela sitedeki bir binada dairelerin tükendiğini düşünün. Güncellemeyi nasıl yaparsınız? Eski katalogları iptal edip veya bir şekilde toplatıp yenilerini dağıtarak mı? Kulağa epey elverişsiz, hantal bir yöntem olarak geliyor, değil mi?

Şimdi bir de bahsettiğim programla online bir katalog hazırladığınızı düşünün. PDF katalog hazırlama nasıl olacak? PDF dosyanızı oluşturacaksınız, sisteme yükleyeceksiniz, kayıt olacaksınız, değişikliklerinizi kaydedeceksiniz ve yayınlayacaksınız. Kataloğunuzu yayınladığınız anda siteye kayıtlı kullanıcıların erişimine açık olacak, bu bir.

Kataloğunuza özel bir bağlantı olacağı için onu istediğiniz zaman istediğiniz yerde paylaşabileceksiniz, bu iki. Kataloğunuzun embed kodu sayesinde kendi web sitenize de gömebileceksiniz, bu üç. Sosyal medya hesaplarınızla uyumlu bir şekilde paylaşabileceksiniz, bu dört. Bitmedi. Değişiklik yapmak istediğinizde mevcut kataloğunuzu düzenleyebilecek veya sayı sınırlaması olmadan yeni bir kataloğu dakikalar içinde oluşturabileceksiniz, bu beş.

Bu arada unutmadan ekleyeyim. Diğer programlardaki elverişsiz bir nokta da kişisel markanızı kullanma hususu. Reklamlara boğulmuş bir katalogda bir de kendi markanızı kullanamazsanız online katalog hazırlamanız ne anlamı olacak, değil mi? Hem kendi markanızı kullanıp hem de onu kitlelere ulaştırmanız gerek.

Yukarıda bahsettiğim erişim yöntemlerinin yanı sıra kataloğunuzun arama sonuçlarında da çıkabilmesi için arama motorları tarafından takip edilmesi ve endekslenmesi gerekir ama birçok dergi hazırlama programı (yazılımcılar daha iyi anlayacaktır) sadece Flash veya JavaScript kullanarak online katalog, dergi ve broşürlerinizin internetin derinliklerinde gömülü kalmasına neden olur. Kullandığım program HTML5’i de kullanarak bu üçünün en ideal şekilde çalışmasını sağlıyor. Ayrıca içerikler SEO kurallarına uygun olduğu, yani arama motorlarına uygun şekilde optimize edildiği için arama sonuçlarında çıkma olasılıkları da artıyor.

İhtiyacım olan özelliklerden son bir tanesine daha değineceğim, o da katalogları arşivleme veya başka bir deyişle saklama. Benim için hazırladığım ürünleri saklamak portföyüm için şart, müşteriler için ise bu arşiv demek. Basılı katalogların dosyalarına veya diğer PDF katalog hazırlama programı türevlerinde kayıtlı dosyalara tekrar ulaşmanız her zaman mümkün olmayabilir.

Depolama için kendi cihazlarınızı kullanmanız veya programın sizin cihazlarınızı kullanması dosyalarınızın güvende olmaması demek. Ne kadar dikkatli olursanız olun kataloglarınız silinebilir, çalınabilir veya virüs kapabilir. Bu yüzden birçok programda olduğu gibi katalog yapma programı seçerken de bulut platformunda çalışmasına dikkat ederim. Bu program da bulut platformu kataloglarımı güvenli bir şekilde saklarken istediğim cihazdan, istediğim konumdan, istediğim zaman onlara erişmeme de olanak tanıyor.

Katalog Yapma Programı En Etkili Şekilde Nasıl Kullanılabilir?

E katalog hazırlama teknikleri kişiden kişiye değişiklik gösterebilir ama en azından YUMPU Publishing’yu nasıl daha verimli kullanabileceğinize dair birkaç ipucu vermek istiyorum. Öncelikle, programa yükleyeceğiniz PDF dosyası hakkında birtakım gereklilikleri karşılamanız gerekiyor. İçeriklerinizin dağılmaması ve hoş görünmesi için PDF dosyanızın çözünürlüğünün en az 180 dpi olması gerekiyor.

Tasarım için Photoshop veya InDesign kullanıyorsanız çözünürlükleri buradan çok rahat ayarlayabilirsiniz. Word ve Excel dosyalarınızı da PDF olarak kaydetmeniz mümkün ama çözünürlüğü kontrol etmeyi unutmayın. Bir de dosyanızın her bir sayfasının katalogdaki bir sayfaya denk gelmesine dikkat edin.

Dosyanızı sisteme ana sayfadan yükledikten ve kaydınızı yaptıktan sonra karşınıza düzenleme ekranı gelecek. Kataloğunuzu yayınlamanız sadece birkaç dakikanızı alacak ama bu noktada biraz soluklanıp onun daha iyi görünmesini sağlayacak renk veya yazı tipi değişikliklerini ve multimedya eklentilerini denemenizi öneririm.

Ücretsiz planda editörde video, ses, slayt gösterisi ve bağlantı ekleyerek kataloğunuzu müşterileriniz için daha da cezbedici interaktif bir hale büründürebilirsiniz. Gerisini program sizin için halledecek. Bir de embed kodlarıyla ürüne özel bağlantılardan mümkün olduğunca yararlanmayı ihmal etmeyin. Kodu web sitenize gömün, bağlantıyı ilgili olabilecek sosyal medya hesaplarınızda paylaşın.

İşinizi büyütmek için birçok yöntem var, onlardan biri de hiç şüphesiz ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sergilediğiniz kataloglar. Teknolojinin yardımıyla artık online olan kataloglar potansiyel müşterilerinize ulaşmanız ve mevcut müşterilerinizin sadakatini korumanız için markanıza epey destek sağlar.

Bahsettiğim bu programı kullandığınızda kataloglarınızdaki etkileşimin nasıl arttığını kendiniz de göreceksiniz. Programda katalog hazırlama sürecinizde herhangi bir sorunuz olursa veya herhangi bir sıkıntıyla karşılaşırsanız benzersiz destek ekibinden yardım isteyebilirsiniz ve hızla geri dönüş alabilirsiniz. YUMPU Publishing'yu bu benzersiz desteği, kullanım kolaylığı, oldukça zengin olan ücretsiz özellikleri ve sonuçta ortaya çıkan yüksek kalitedeki katalogları için size de tavsiye ederim.

Cihan Gürmen

Cihan Gürmen

Bisikletçi, hiphopçı,Bauhaus hayranı ve RGD üyesi. Matematik ve minimalizmi birleştirerek markanıza hayat vermek. Yeni başlayanlar ve Fortune 500 şirketleri ile çalışıyorum.